© 2018 Foodyny.

Néha rákattanok a zabpehelyre. Most is épp egy ilyen időszakom van, szinte nem múlik úgy el nap, hogy ne kerülne zabpehely a turmixba, vagy a joghurtba. Valószínűleg azért vágyom rá ennyire, mert a szervezetemnek B-, és E-vitaminra van szüksége, hiszen ezekben gazdag a zab, de kalcium, kálium, magnézium és vas is található benne. Aki viszont nem szokott zabot enni, óvatosan kezdjen hozzá, mert béltisztító és emésztés segítő hatása is van.

A zabhoz egyik legjobb párosítás szerintem a banán. Turmix helyett hétvégén palacsintát sütöttem reggelire. Gyümölcsös, édes ízét még a gyerekek is szeretik. Próbáld ki!

bananos zabpalacsinta

Hozzávalók – 8 mini palacsintához

  • 1 érett banán
  • 1 tojás
  • 1 evőkanál méz (elhagyható)
  • 1 evőkanál olvasztott vaj
  • 2-3 evőkanál zabpehely

Elkészítés
A banánt egy tálban nyomkodj pépesre egy villával, majd keverd hozzá a tojást, az olvasztott vajat és a mézet. Adj hozzá 2-3 evőkanál zabhelyhet, és pihentesd a keveréket kb. 10 percig, hogy a zab kicsit bedagadjon. Ha túl sűrű, kemény lesz a massza, kevés tejjel hígíts rajta.
Egy palacsintasütőben süsd ki a banános palacsintákat.

Fogyasztható önmagában is, de tehetsz mellé friss gyümölcsöket, és/vagy görög joghurtot.

Forrás: http://varosikonyha.blog.hu/

Kapcsolódó cikkünk: Kuszkuszos-túrós amerikai palacsinta

 

Cikkajánló

Weboldalunkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére.