Egyes statisztikai adatok szerint a magyar lakosság mintegy harminc százaléka érintett a refluxban, a kellemetlen tüneteket produkáló gyomorégésben. Ez egyeseknél gyomorfájdalomban, hányingerben, böfögésben jelenik meg, míg másoknál a savas gyomortartalom a nyelőcsőbe, sőt, akár a szájüregbe is visszajuthat. A reflux azonban kiválóan kordában tartható megfelelő diéta betartásával.

reflux

Összegyűjtöttünk tíz tiltólistás ételt, amely fokozza vagy éppen kiválthatja a gyomorpanaszokat.

  1. Alkohol
  2. Túlságosan fűszeres, csípős ételek
  3. Panírozott, rántott ételek
  4. Csokoládé, kakaó
  5. Alma
  6. Finomított szénhidrátok
  7. Olajban sült ételek (például sült krumpli)
  8. Túró
  9. Szénsavas italok
  10. Nyers hagyma

reflux2

Ezek az élelmiszerek egytől egyig fokozzák a savtermelést, így egyre súlyosbodó tüneteket okozhatnak. Az alkohol ellazítja az izmokat, ezáltal könnyebben jut vissza a savas gyomortartalom a nyelőcsőbe, a panírozott és olajban sütött ételek pedig megszívják magukat zsiradékkal, ami még tovább ront a helyzeten. A nyers hagyma fogyasztása komoly gyomorfájdalmakkal járhat, csakúgy, mint a tejsavóban igencsak bővelkedő túró fogyasztása. Ez utóbbi esetében érdemes laktózmentes változatokat fogyasztani, amelyek könnyebben emészthetők és mérséklik a panaszokat.

GasztroEszti

Kapcsolódó cikkünk: Súlyos tévedések – 2018 legőrültebb diétái

SZTÁRHÍREINK

FŐTÁMOGATÓ

Kende Gastro logo 5 prof konyha

Weboldalunkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére.