Fontos, hogy a gyermekvárás kilenc hónapja során fokozottan figyeljünk a kiegyensúlyozott, egészséges táplálkozásunkra. Az ideális súlygyarapodásról már korábban írtunk, most összeállítottunk egy egynapos ételsorajánlást, mely tartalmaz a magzatnak és a kismamának is minden fontos tápanyagot.

terhes1

A kismamák a táplálkozásuk során ügyeljenek a fokozott fehérje- és vasbevitelre, kerüljék a cukrot és a finomított szénhidrátot, csökkentve a terhességi cukorbetegség kialakulásának kockázatát. Részesítsék előnyben a lassú felszívódású szénhidrátokat, a nyers zöldségeket és gyümölcsöket, a húsokat, a tejtermékeket és ügyeljenek a megfelelő folyadékbevitelre is.

● Reggeli: Egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, csirkemell sonka, sajt, paradicsom, paprika, koffeinmentes kávé
● Tízórai: Friss gyümölcs olajos magvakkal
● Ebéd: Zöldségleves, barna rizs, sült hal
● Uzsonna: házi készítésű krémtúró friss gyümölccsel, édesítőszerrel
● Vacsora: Avokádókrémes bruschetta friss salátával

A nap folyamán a kismamáknak legalább két és fél liter folyadékot kell elfogyasztaniuk, a kánikulában azonban ennek mértéke tovább nő, akár 3,5-4 literre is szüksége lehet a szervezetnek. A dehidratáltság méhösszehúzódásokat is okozhat, ami akár koraszüléshez is vezethet.

Kapcsolódó cikkünk: Rántás-leves helyett, ezt is ehetnék a frissen szült kismamák

hirdetés
hirdetés

SZTÁRHÍREINK

Weboldalunkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére.