A reformtáplálkozás egyik gyakori eleme a turmix, amit az egészséges táplálkozás jegyében főként reggelire szokás fogyasztani. Alapvetően a smoothie-ba kerülő jeges gyümölcsökkel még nem is lenne gond, a hiba másban rejlik.

smoothie1

A smoothie-knak millió fajtája létezik, gyakorlatilag nincs két egyforma turmix. Közös nevező azonban a friss, illetve fagyasztott gyümölcs vagy jég, tej, illetve növényi tej, de gyakran kerül bele nyers zöldség is.

A gyümölcsök és zöldségek fontos vitaminokat és ásványi anyagokat tartalmaznak, melyekre a szervezetünknek szüksége van. Amennyiben azonban túlságosan sok gyümölcs kerül a napindító italba, az a szakértők szerint rendkívüli mértékben megdobhatja a vércukorszintet, ami aztán lezuhan, hogy hamarosan ismét farkaséhség törhessen ránk.

smoothie2

Ennek oka, hogy a gyümölcscukor olyan energiát termel, amely gyorsan lemerül, s mivel a szervezetünk nem találja a számára szükséges tápanyagokat, raktározó üzemmódba vált. A folyamat eredményeként az anyagcsere lassul, a fogyás megáll, illetve a testsúly növekedésnek indul.

Ahhoz, hogy a vércukorszint stabil maradjon, jelentős mennyiségű fehérjére és zsírokra is szükség van, tehát amennyiben smoothie-val szeretnénk továbbra is indítani a napunkat, semmiképpen se csupán gyümölcs és növényi tej kombinációval készítsük el. Tegyünk bele inkább natúr joghurtot, banánt ne, vagy csak minimális mértékben adjunk hozzá, helyette az alacsonyabb glikémiás indexű gyümölcsöket részesítsük előnyben. A turmixunkba kerüljön még egy kevés chia mag is, amennyiben pedig proteinport is adagolunk hozzá, a hosszan tartó teltségérzet mellett még az izomzat is szépen fog fejlődni.

Kapcsolódó cikkünk: Tálalási tipp: Így készül a tökéletes smoothie bowl

SZTÁRHÍREINK

FŐTÁMOGATÓ

Kende Gastro logo 5 prof konyha

Weboldalunkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére.