Miközben nap mint nap arról hallhatunk, hogy maximum 180 gramm szénhidrátra van szüksége a szervezetünknek, most egy új étrend arra ösztönzi követőit, hogy olyan egyszerű szénhidrátokat fogyasszanak, mint a kenyér és a tészta. A diétától pedig állítólag még fogyni is lehet.

pizza

A legújabb diéta követői azt állítják, megmarad az izomtömeg, ugyanakkor megszabadulhatunk felesleges kilóinktól, ha tésztát és kenyeret eszünk éjszakára. Az étrend arra az alaptézisre támaszkodik, hogy amennyiben napközben nem, vagy csak minimális mennyiségben fogyasztunk szénhidrátot, a vércukrunk egész nap stabil marad, a szénhidrát pedig nem raktározódik el a zsírszövetekben. Este azonban állítólag kevésbé érzékenyen reagálunk a szénhidrátbevitelre, így inzulinszintünk továbbra is stabil marad, a szénhidrátot pedig a szervezet az izmok táplálására és regenerálására használhatja. Azt javasolják, hogy a pizzához hasonló egyszerű szénhidrátokat fogyasszunk vacsorára, mert ezek gyorsabban felszívódnak a véráramban, az emésztésük azonban hosszabb ideig tart, így nem leszünk újból éhesek.

pizza2

Az új szemléletmód már csak azért is érdekes, mert korábban folyamatosan azt hallottuk, hogy az esti szénhidrátbevitel gátolja a fogyást, így vacsorára semmiképpen sem érdemes fogyasztanunk. A diétához kapcsolódó kutatás, amit 78 rendőrön végeztek el, azonban igazolta: jelentős súlycsökkenést értek el azok, akik napközben nem, csupán az esti órákban fogyasztottak szénhidrátot.

Kapcsolódó cikkünk: Rejtett cukrok: A fogyókúrázók 5+1 titkos ellensége

SZTÁRHÍREINK

FŐTÁMOGATÓ

Kende Gastro logo 5 prof konyha

Weboldalunkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére.