© 2018 Foodyny.

A női szervezetnek más tápanyagokra van szüksége, mint a férfinak – vallják egyes táplálkozási szakértők, akik szerint az egyensúlydiéta a tökéletes választás azon hölgyek számára, akik egészségesen szeretnének táplálkozni.

egyensulydieta1

Az egyensúlydiéta alapelve rögzíti, hogy milyen típusú ételeket és milyen arányban kell fogyasztani egy nap. Az egyszerű szabályok közé tartozik, hogy napi ötször kell enni gyümölcsöt vagy zöldséget, teljes kiőrlésű gabonát kell fogyasztani, valamint előnyben kell részesíteni a halat és a baromfit a vörös húsokkal szemben. Az egyensúlydiéta preferálja még a babot és más hüvelyeseket, az alacsonyabb zsír- és cukortartalmú élelmiszereket.

egyensulydieta2

Az Eatwell Guide szerint egy nőnek egy nap kétezer kalória tápanyagbevitel az ideális. A referenciaértékek szerint proteinből ötven grammra, szénhidrátból 260 grammra, cukorból kilencven grammra, zsírból hetven grammra, sóból hat grammra, telített zsírsavakból pedig húsz grammra van szüksége a szervezetnek.

Ezek alapján, napi ötszöri étkezést alapul véve, így néz ki az egyensúlydiéta egy napra:

  • Reggeli: spenótos, sós palacsinta tükörtojással
  • Tízórai: Zöldséghasábok zöld fűszeres mártogatóssal
  • Ebéd: Teljes kiőrlésű tészta bolognai szósszal és friss salátával
  • Uzsonna: Szőlő sajttal
  • Vacsora: Sült lazac vegyes salátával és quinoával

Kapcsolódó cikkünk: Új diétás őrület: Fogyjon pizzával!

Cikkajánló

Weboldalunkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére.