© 2018 Foodyny.

Az avokádó igen sokoldalú gyümölcs, akár szuperélelmiszerként is emlegethetnénk, hiszen számos megbetegedés kialakulásának kockázatát csökkenthetjük a rendszeres fogyasztásával.

avokado1

Az avokádó eredetileg Mexikóban őshonos gyümölcs, melyet a spanyol hódítók hoztak be Európába még a XVI. században. Nemcsak a gyümölcse értékes, hanem a magja is, amelyből hidegen sajtolt olaj készíthető. Maga a gyümölcs fogyasztható nyersen és sütve is, dúsíthatjuk vele salátánkat, készíthetünk belőle mártogatóst.

Összegyűjtöttünk öt olyan hatását az egészségünkre, amely miatt mindenképpen érdemes gyakran fogyasztanunk ebből a különleges gyümölcsből.

avokado2

1. Telítetlen zsírsavakban bővelkedik, így csökkenti a koleszterinszintet.
2. A-, B-, C- és E-vitaminban gazdag, de magas koncentrátumban tartalmaz káliumot, foszfort, vasat, továbbá kalciumot és magnéziumot is.
3. Kiváló antioxidáns, ezért csökkenti a szervezetben lévő gyulladásokat.
4. Ásványianyag-tartalmának köszönhetően igazoltan csökkenti a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulásának kockázatát.
5. Hidegen sajtolt olaja házi kozmetikai szerekben is felhasználható, hatékonyan táplálja a kiszáradt bőrt.

Foodyny tipp:

avokado3

A nyers avokádó ízét sokan nem kedvelik, sütve azonban kissé veszít markáns ízéből. Három perc alatt tökéletes reggelit készíthetünk belőle, ha a kettévágott, kimagozott avokádó közepébe beleütünk egy tojást. Sózzuk, borsozzuk ízlésünk szerint, és tegyük be a mikróba három percre. A végeredmény igazán finom lesz.

Kapcsolódó cikkünk: Cserélje le a reggeli kávéját, egy pohár citromos vízre!

Cikkajánló

Weboldalunkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére.