© 2022 Foodyny.

A ketogén diéta az egyik legnépszerűbb táplálkozási irányzat napjainkban, melynek lényege, hogy minimalizálni kell a szénhidrátbevitelt. A diéta valóban eredményes, hiszen látványos fogyást ígér azáltal, hogy a ketózis ideje alatt a szervezet a szénhidrátok helyett a lerakódott zsírokat kezdi el glükózzá alakítva elégetni.

keto1

Az orvosok egy része kifejezetten dicséri az életmódot, más részük azonban úgy véli, komoly rizikófaktort rejt magában, amely fizikai tüneteket okozhatnak az étrend követőinél. Összegyűjtöttük azt a tíz tipikus tünetet, amit a ketogén diéta mellékhatásaként tapasztalhatunk.

1. Székrekedés léphet fel.
2. Acetonos leheletet tapasztalhatunk.
3. Influenza-szerű tünetek keseríthetik meg a mindennapjainkat.
4. Ketoacidózis, vagyis savasodás kezdődhet meg a szervezetünkben.
5. Alacsony energiaszintet, krónikus fáradtságot figyelhetünk meg. 
6. Hosszabb diéta esetén tápanyaghiány léphet fel.
7. Gyengülő mentális egészség, koncentráció csökkenése tapasztalható.
8. Csökken a sportteljesítmény.
9. A diéta abbahagyását követően nő az esély a jojó effektusra.
10. A szervezet ellenállóképessége gyengül, nő a bakteriális fertőzések veszélye.

Kapcsolódó cikkünk: Veszélyes lehet a szénhidrátcsökkentett étrend

Cikkajánló

Weboldalunkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére.