© 2018 Foodyny.

A kiegyensúlyozott táplálkozás fenntartása létfontosságú a szervezetünk optimális működésének megtartásához. A Brain Balance dietetikusa szerint azonban van tíz olyan élelmiszer, aminek rendszeres fogyasztásával már nagyban hozzájárulunk egészségünk megőrzéséhez.

1. Olívaolaj

oliva

Az extraszűz olívaolaj magas szintű antioxidánsokat tartalmaz, amelyek csökkentik a szív- és érrendszeri valamint agyi megbetegedések, a depresszió, a mellrák, az Alzheimer-kór és a hasnyálmirigy-gyulladás kialakulásának kockázatát.

2. Víz

Annak ellenére, hogy technikailag a víz nem tekinthető élelmiszernek, mégis nélkülözhetetlen a szervezetünk számára. A szakértők szerint érdemes friss citrusok levével, fűszernövényekkel vagy uborkával gazdagítani.

3. Bogyós gyümölcsök

eper

A fekete áfonya, a málna és az eper tele van vitaminokkal, ásványi anyagokkal, továbbá értékes rostokkal és fitokémiai anyagokkal, amelyek segíthetnek csökkenteni a daganatos megbetegedések kialakulásának kockázatát.

4. Kurkuma és más fűszerek

A fűszerek nem csak azért fontosak, mert ízletesebbé teszik az ételeinket, hanem azért is, mert számos jótékony hatással bírnak. A kurkuma például kiváló gyulladáscsökkentő hatással rendelkezik, így segíthet enyhíteni a reumatikus megbetegedéseket, de enyhítheti az asztmatikus, a Crohn-betegséggel és lupusszal járó tüneteket is.

5. Diófélék és olajos magvak

dio

A különböző diófélék és egyéb olajos magvak kiváló fehérje-források, ráadásul egészséges zsírokban és ásványi anyagokban is gazdagok.

Kattintson tovább, a következő öt egészséges élelmiszerhez!

Cikkajánló

Weboldalunkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére.