© 2018 Foodyny.

Nehéz pontosan meghatározni, hogy szervezetünknek mennyi víz fogyasztására van szüksége, hiszen még az egészségügyi szakemberek is eltérő véleménnyel vannak a kérdésről. Vannak ugyanis tényezők, amik növelik, illetve csökkentik a testünk folyadékigényét. Ha például sok sót eszünk, több vízre van szükségünk, ha pedig egész nap dinnyét és uborkát eszünk, beérjük kevesebbel is.

viz2

Vannak azonban egyértelmű tünetek, amelyeket ha tapasztalunk, érdemes meginnunk egy jókora pohár vizet. A dehidratáltság ugyanis egyértelműen jelentkezhet.

Összegyűjtöttünk 12 tünetet, ami egyértelműen üzeni számunkra: jóval több folyadékra van szervezetünknek szüksége.

1. Kiszárad a szánk.
2. Fáradtságérzetünk van.
3. Megfájdul a fejünk.
4. Ritkán járunk mosdóba.
5. Hangulatingadozásaink vannak.
6. Nehezebben tudunk koncentrálni.
7. Feledékennyé válunk.
8. Felgyorsul a légzésünk, megemelkedik a pulzusunk.
9. A sportteljesítményünk csökken.
10. Kiszárad a bőrünk.
11. Székrekedést tapasztalhatunk.
12. Szédelgünk.

viz3

És hogy mégis, mennyi folyadékra van szüksége a szervezetünknek? A legújabb ajánlások szerint az ideális testtömeg négy százalékának megfelelő mennyiségű folyadékot szükséges egy nap elfogyasztani, melynek nagyságrendileg harminc százalékát a kiegyensúlyozott táplálkozással, friss zöldségek, gyümölcsök fogyasztásával szükséges fedezni.

Kapcsolódó cikkünk: Egy tini készíti a világ legmenőbb tejeskávéit

 

Foglalj szállást a szallas.hu-n, most minden belföldi foglalás mellé ajándék kedvezménykupon jár! (x)

Cikkajánló

Weboldalunkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére.