© 2018 Foodyny.

A tojás az elmúlt néhány évtizedben az egyik legvitatottabb élelmiszer volt, hiszen míg egyes táplálkozási szakértők az előnyeit hangsúlyozták, addig mások azt javasolták, hogy az optimális koleszterinszint megőrzése érdekében csak mértékkel fogyasszuk.

tojas1

Úgy tűnik azonban, hogy a legutóbbi kutatási eredmények végre pontot tesznek a vita végére. A The Daily Meal segítségével összegyűjtöttük, hogy a rendszeres tojásfogyasztás milyen élettani előnyökkel járhat számunkra.

1. A tojás nagymennyiségű B-vitamin tartalmának köszönhetően természetesen növeli az energiaszintünket, így fittebbnek, frissebbnek érezhetjük magunkat.

2. A tojássárgájában található biotin, B6, B12 és A-vitaminnak köszönhetően erősíti a hajszálakat és serkenti annak növekedését is.

3. Kiváló A-vitamin és lutein forrásként védi a szem egészségét.

tojas2

4. Egy nemrégiben készült tanulmány kimutatta, hogy azoknál az embereknél, akik naponta legalább egy tojást megettek, alacsonyabb volt a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulásának kockázata, mint azoknál, akik tudatosan kerülték a tojás fogyasztását.

5. A tojássárgájában található természetes zsírok fokozzák az agyi funkciókat.

6. A koleszterinnek leegyszerűsítve két fajtája van: jó és rossz. A tojás a jó koleszterinforrás kategóriájába tartozik.

7. Egy tojás 6 gramm fehérjét tartalmaz, így remekül hozzá tud járulni a sejtek regenerálódásához.

Kapcsolódó cikkünk: Avokádóval és fenyőmaggal dobja fel a 6 perces tojást

Cikkajánló

Weboldalunkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére.