© 2018 Foodyny.

Míg télen zömében zsírosabb ételeket kíván a szervezetünk, addig nyáros a friss, könnyű ételek kerülnek a középpontba. Na, meg persze a grillen sült húsok, amelyek okosan készítve, szintén illeszkedhetnek egészségtudatos táplálkozásunkba.

Összegyűjtöttük azt az öt ételt, amiből ezen a nyáron érdemes többször is enned!

1. Kukorica

kukorica

A kukoricát többféle képpen is elkészíthetjük, akár főzve, akár grillen sütve, de vajjal bedörzsölve sütőben is megsüthetjük. Ráadásul kiváló rost forrás és számos más, értékes tápanyagot is tartalmaz, ugyanakkor alacsony zsírtartalmú étel, ami köretként is remekül fogyasztható.

2. Gyümölcssaláta

gyumolcssalata

Egy tál hideg, frissen vágott gyümölcsökből álló salátánál nem is tudunk jobbat elképzelni a meleg időben. Törekedjünk arra, hogy rendre bogyós gyümölcsöket is tegyünk bele, hiszen azok antioxidáns-tartalmuk miatt csökkentik a szervezetben jelen lévő gyulladásokat. A gyümölcsök mindezen túl fontos rostokkal és természetes energiával is ellátják szervezetünket.

3. Grillezett csirke

grillcsirek

Saláta mellé tökéletes választás lehet az alacsony zsírtartalmú csirkehús, melyet kedvünkre fűszerezhetünk. Figyeljünk azonban arra, hogy ne süssük túl, akkor ugyanis kiszárad, rágóssá válik.

4. Saslik

kebab

A sokak szerint unalmas grillcsirke felturbózott változata a saslik. A nyársra a húsok mellé felszúrhatjuk kedvenc idényzöldségeinket is, hogy aztán együtt tökéletesre süljenek a tűz fölött. A saslik sütés ráadásul remek családi vagy baráti program is lehet.

5. Dinnyesaláta

dinnyesalata

A görögdinnye kétség kívül a nyár nagy sztárja, ami ráadásul kiválóan hidratálja a szervezetünket. Érdemes friss salátaént is fogyasztani. Adjunk hozzá bébispenótot és rukkolát, valamint dúsítsuk jó minőségű fetával és olívabogyóval.

Kapcsolódó cikkünk: A nap olcsó receptje: mediterrán vacsora

Cikkajánló

Weboldalunkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére.