© 2018 Foodyny.

Talán el sem tudjuk képzelni a nyarat görögdinnye nélkül, szerencsére azonban nem is kell megfosztanunk magunkat a finom gyümölcstől. Bár a dinnyeszezon kezdete idén két hetet csúszik és úgy tudni, a termés is kevesebb lesz a tavalyinál, érdemes minél többet fogyasztani belőle. Mutatjuk, miért.

dinnye

1. Kiváló C-vitamin forrás, de kis mértékben tartalmaz A, B1, B3 és B6 vitamint, valamint kalciumot, magnéziumot és káliumot is.

2. Rendkívül magas víztartalma miatt hatékonyan hidratálja szervezetünket a hőségben, ráadásul vízhajtó hatása lévén, serkenti a salakanyagok kiválasztását is.

3. Antioxidánsként és hidratáló gyümölcsként hozzásegít bennünket az üde, egészséges arcbőrhöz.

4. Optimalizálja a vérnyomást, kálium tartalmának köszönhetően pedig segít fenntartani az érfalak egészségét, miközben erősíti szívünket.

5. Likopin tartalma igazoltan csökkenti a daganatos megbetegedések kialakulásának kockázatát, így rendszeres fogyasztásával újabb lépést tehetünk a mell, a tüdő és a vastagbélrák megelőzéséért.

Kapcsolódó cikkünk:  Tóth Marci: Rukkolás dinnye saláta - videóval!

Cikkajánló

Weboldalunkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére.