Figyelve a különböző diétairányzatokat, az ember teljesen összezavarodik. Mindenki mást mond, és amit az egyik nap még boldogan faltunk, másnap már tiltólistára került. Az igazság az, hogy mint mindig, a mérték az érték.

szenhidratok

– Alapvetően szervezetünk elsődleges energiaforrásai a szénhidrátok; legkönnyebben, leggyorsabban tud belőlük a test üzemanyagot nyerni; továbbá nélkülözhetetlenek a szervek felépítésében, a nyálkahártyák védelmében – mutat rá Szarka Dorottya dietetikus, majd hozzáteszi: a szénhidrátokban bővelkedő gabonák, így például a búza, a rozs, a zab és a rizs, számos, a szervezet számára fontos vitamint, ásványi anyagot és rostot tartalmaznak.

Érdemes mindennapi étkezéseink során a lassan felszívódó szénhidrátokat előnyben részesíteni, így vércukorszintünk stabil marad. Fogyasszunk teljes kiőrlésű gabonákat és az ezekből készült termékeket, mandula és kókuszliszteket.

A zsírokról és táplálkozásbeli szerepükről hallani jót is, rosszat is.

zsirok

– Jelentőségük az energiaraktározásban, energiaszolgáltatásban, a zsírban oldódó vitaminok felszívódásában, a megfelelő hormonális működésben – és még számos élettani folyamatban – vitathatatlan, de hosszú távon túlzásba vitt fogyasztásuk káros lehet a szív- és érrendszerre – magyarázza a szakértő.

A jó, más néven telítetlen zsíroknak nincs koleszterinnövelő hatása, a megfelelő mennyiségű omega-3 zsírsav pedig kifejezetten elősegíti a várandósság ideje alatt a magzat egészséges növekedését. Érdemes tehát az állati eredetű és telített zsírok helyett növényi olajokat, olajos magvakat beilleszteni a táplálkozásunkba.

ESZTER

Kapcsolódó cikkünk: 

 

hirdetés
hirdetés