© 2018 Foodyny.

Lehet, hogy a hír kiveri majd a biztosítékot a ketogén diéta és más alacsony szénhidráttartalmú étrend követőinél, de egy új kutatás szerint a szénhidrátok kiiktatása egyáltalán nem szükséges ahhoz, hogy fogyjunk.

teszta1

A British Medical Journalban megjelent a Torontói Egyetem kutatásának eredménye, mely kimutatta, hogy az alacsony glikémiás indexű étrend részeként a tésztafogyasztás jelentősen befolyásolhatja az egyén testsúlyát. Az eredmény azonban meglepő, mert ahelyett, hogy testsúlygyarapodást okozna, a valóságban a tésztafogyasztás segít a fogyásban.

Harminckét emberen végeztek kísérletet, a tesztalanyok mindegyike alacsony glikémiás indexű táplálékot fogyasztott. A tésztafogyasztást követően átlagosan két fontot, vagyis nagyjából egy kilót fogytak. A kutatás következő részében a cél nem a fogyás, hanem az ideális testsúly megtartása volt hasonló diétás feltételek mellett, ám a résztvevők ekkor is fogytak a tésztafogyasztás után.

teszta2

A kutatásban résztvevők természetesen nem egy héten keresztül napi több alkalommal fogyasztották a tésztaételeket, hanem a vizsgált időszak nagyjából egyharmadában. A kutatók éppen ezért rámutattak: az optimális tésztafogyasztás testsúlycsökkenést idéz elő, a túlzott tésztafogyasztás azonban nem vezet fogyáshoz.

GasztroEszti

Kapcsolódó cikkünk: 13,5 hónapnyi kalóriát eszünk meg egy év alatt...

Cikkajánló

Weboldalunkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére.