Hogy mitől működőképes egy étterem, nem csak attól függ, hogy üzletileg jól muzsikál-e. Sokan abba a hitbe ringatják magukat, hogy ha van vendég, és fogyaszt, ha az elszámoláskor a mérleg nyelve pozitív, akkor minden rendben van. Ez tévedés. Mint minden vállalkozásnak, egy vendéglátó egységnek is életútja, evolúciója van. Abba nem megyünk bele, hogyan jussunk el a nyitástól a jövedelmezőségig, mert külön misét is megér, de máskor erről is szó esik majd.

A működőképességet inkább abból a szemszögből vizsgáljuk, hogy mit látnak, tapasztalnak a vendégek, és hogyan ítélnek meg egy éttermet. Ha jó a dizájn, jól működik a konyha és a pálya, az alapja annak, amit sugall a hely – a többi pedig az, amit a világ felé mutat.

Miként lehet kedvező képet alkotni egy étteremről azon túl, hogy a vendég mosolyogva és megelégedéssel távozik? Marketinggel. A vendéglátóhelyek jelenleg az online felületeken keresztül kommunikálhatnak leghatékonyabban. Az offline és az online marketing aránya 20-80 százalék arányban oszlik meg. Ebből adódik, hogy ha egy vendéglátóhely hosszú távon gondolkozik, kikerülhetetlen a világhálón való folyamatos jelenlét.

onlineétterem1

Számos felület létezik, amelyen elérhető a célközönség, de egyet ne feledjünk: ezen a területen is szakemberekre van szükség. Aki azt hiszi, saját maga megoldja, megint csak tévúton jár. Ahogy séf nélkül nem működik a konyha, úgy szakértő nélkül sem működik az online marketing.

onlineétterem4

Hogy mitől funkcionál egy étterem online? Erre nincs recept – minden hely más miatt. Viszont fontos tényező, hogy rövidtávon senki ne várjon csodát. Az online marketing sziszifuszi munka, amelynek eredményei sokszor nem is láthatók, vagy csak közvetve érzékelhetők. Nyilvánvalóan vannak olyan felületek, amelyeket nem lehet kikerülni, használni kell. Soha nem az mutatja meg, jó úton jár-e egy étterem online megjelenése, hogy egyetlen napon mi történik az adott felületeken, hanem az, hogy bizonyos időszak alatt milyen növekedést tud elérni. Itt kell megemlíteni, hogy az online világ más impulzusokra reagál, mint az offline, és mások az alapvetései. Rövidtávon nem lehet az a cél, hogy naponta eggyel több vendég nyisson be az ajtón, mert aki ezt reméli, csalódni fog. A hosszú távú cél viszont pontosan ez, csak az ide vezető út általában göröngyös. Egy vendéglátóhely képe nem alakulhat ki azonnal. Aki ezt belátja, és rájön a miértekre, az – szakemberek véleménye alapján kijelenthető – akár 30-40 százalékos forgalomnövekedést is elérhet.  

AirChef

Kapcsolódó cikkünk: 

 

GASZTROARC ABC - KERESŐ

FŐTÁMOGATÓ

Kende Gastro logo 5 prof konyha

Weboldalunkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére.