© 2022 Foodyny.

ene1.jpg

Bár az egészségügyi veszélyei nyilvánvalóak, a serdülők és a fiatal felnőttek között évről évre terjed a túlzott energiaital-fogyasztás.
A gyártók azt állítják, hogy ezen italok fogyasztása előnyösen hat a fizikai teljesítményre és javítja a szellemi képességeket is, azonban erre nincsen elegendő tudományos bizonyítékuk. Ugyanakkor tudjuk azt, hogy az energiaitalok bizonyos összetevői jelentős egészségi kockázati tényezőknek számítanak: nagy mennyiségben tartalmaznak cukrot, koffeint és más stimulánsokat, mint például taurint, guaranat, ginzenget, L-karnitint, inozitolt stb. A nagy mennyiségben fogyasztott koffein és az energiaitalok egyéb összetevői különösen veszélyesek lehetnek fiatalok számára, alkohollal történő együttes fogyasztás vagy szív- és érrendszeri problémák esetén.

Milyen veszélyekkel jár a túlzott mértékű energiaital fogyasztás?

Az energiaitalok fogyasztása koffein-túladagolás tüneteit eredményezheti. Ezek az alábbiak lehetnek:

  • ingerlékenység
  • szorongás
  • nyugtalanság
  • zavartság
  • fejfájás
  • álmatlanság
  • kapkodó légzés
  • izomgörcsök
  • remegés
  • kiszáradás
  • láz
  • látászavar
  • fülcsengés
  • fokozott bőrérzékenység
  • heves szívdobogás
  • szívritmus-zavar
  • hányinger
  • hányás

ene2.jpg

Mit érdemes fogyasztani energiaital helyett?

A legjobb választás a víz!
De fogyaszthatunk 100%-os gyümölcs- és zöldségleveket vagy sovány tejet is.

 

Forrás: https://merokanal.hu

Cikkajánló

Weboldalunkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére.