jov1.jpg

Ahhoz, hogy egy gyermekből egészséges felnőtt váljon, már egészen apró korában sokat lehet tenni a megfelelő étkezési szokásai kialakításával.

Egy kicsi számára például épp úgy átlagos köretnek számíthat a köles, a bulgur, vagy a hajdina, mint a rizs és a burgonya, ha rendszeresen kap belőle, ha azzal nő fel. Már fiatalon kialakul a kedvelt ízek világa, az étkezési kultúra, s ezek fontos kapaszkodót adnak az egészséges táplálkozás későbbi megtartásához is. Például, ha egy gyermeket eleve az ötszöri étkezésre szoktattunk, jó eséllyel ezt fogja követni felnőttként is. Ellenben, ha háromszorira, akkor később csak komoly erőfeszítések árán lesz képes áttérni a kívánatos ötszörire.

A gyermekek táplálásánál törekedni kell az étrendek kiegyensúlyozottságára és változatosságára, ezért hazánkban az iskolai étkeztetéssel szemben támasztott főbb követelményeket rendelet szabályozza. Ez meghatározza, hogy milyen gyakran és milyen mennyiségben kell felhasználni az egyes csoportokba tartozó élelmiszereket. Továbbá előírja egyes alapanyagok szerepének növelését a korábbiakhoz képest, míg mások esetében csökkentést szorgalmaz. 
Hogy könnyen áttekinthető legyen, az alábbiakban meg is rajzoltuk, hogy a rendelet szerint mit milyen gyakran kell kínálni a diákoknak a menzákon.

 

Forrás: https://merokanal.hu