dio1.jpg

A dióról szerintem ok nélkül keveset tudunk, pedig rendszeresen használjuk, főleg süteményeben. Azon túl, hogy a lisztnek egy részét is helyettesíthetjük, számtalan jótékony hatással bír mind a gyümölcs része, mind a levele. Már az ókorban is sokat használták elsősorban bélrendszeri problémák esetén, és érdemes ma is gondolni rá, például, ha álmatlanságban szenvedünk! De kezdjük az elején, hiszen eljött az ideje, hogy elkezdjük bespájzolni az idei dió termésből!

A dió jótékony hatásai

1. Sok értékes vitamint és ásványi anyagot tartalmaz. Ásványi anyagok közül megtaláljuk benne a kalciumot, vasat, magnéziumot, cinket, szelént, foszfort, káliumot, nátriumot és rezet . Vitaminok közül ki kell emelni az E, K, A, C, B6 és B12 vitaminokat.

2. Jó hatása van a szív és érrendszerre, egyrészt omega-3 zsírsavat tartalmaz, másrészt a rendszeres fogyasztásával csökkenteni tudjuk a rossz koleszterin szintjét és növelni a jó koleszterin szintet.

3. Gyorsítja az anyagcserét, segíti az emésztést, támogatja a növekedést, és jó hatással van a spermiumok termelődésére is.

4. Segít az álmatlanság leküzdésében. Lefekvés előtt majszoljunk egy kis diót, vagy a vacsorára elfogyasztott salátára szórjunk belőle, és könnyebben fog menni az alvás. A dióban természetes formában találhatóak meg azok a hormonok és a melatonin, amelyek szabályozzák az alvási folyamatokat.

dio2.jpg

5. Megszépíti a bőrt, hiszen a dióban is, ugyan úgy mint a többi olajos magban, sok az E-vitamin, amely nélkülözhetetlen a bőr egészségéhez.

6. Erősíti a csontokat. A dió esszenciális zsírsav tartalma segíti a kalcium beépülését és megtartását, és csökkenti a kalcium vizeletbe történő kiválását.

Bélpanaszok, gyomor-, és bélhurut valamint hasmenés esetén a dió leveléből készült tea jótékony hatással bír!

 

Forrás: http://smarta.blog.hu

FŐTÁMOGATÓ

Kende Gastro logo 5 prof konyha

Weboldalunkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére.