“Lesz egy…” – Ez a mondatkezdés az, amitől égnek áll a haja minden pultosnak és felszolgálónak. A „Kérek szépen”, célravezetőbb. Kivétel, ha a kedvenc talponállónkban a régóta ismert pultoshoz szólunk, aki amúgy is tudja, mit iszunk.

“Csak egy kávét innánk!” – Ez a mondat étteremben elég cinkes. Főleg abban az esetben, ha épp alig van hely. Válasszunk inkább kávézót, vagy bisztrót erre a célra.

Füttyentve, csettintve hívni a pincért. – Ez bárdolatlanság. A felszolgáló is ember, még ha az is a munkája, hogy kiszolgáljon minket. Adjuk meg neki a tiszteletet!

“Halló… Helló… Figyu… Légyszike…” stb. – Szólítsuk normálisan a felszolgálót, nem a haverunk!

“Kérhetek egy… Ja, nem inkább…. Vagy mégis…” – Ebben ne menjünk bele! Csak akkor szólítsuk a felszolgálót, ha már eldöntöttük, mit rendelünk, vagy a segítségét szeretnénk kérni valamiben!

“Késésben vagyunk, lehetne soron kívül megkapni?” – Ez nem a felszolgálótól függ. Amilyen ütemben a konyha készíti a megrendeléseket, úgy tudják kihozni. Azt ne várjuk, hogy a kedvünkért a teljes konyha abbahagyja a munkát, félredobja az épp készülő ételeket.

“Ön szerint melyik a jobb?”- A felszolgáló ismeri az étlapon szereplő ételeket, és biztos van kedvence is. De az az ő kedvence. Soha ne kérdezzünk ilyet, mert mindenkinek magának kell eldöntenie, mit szeretne enni. A kérdést úgy lehet feltenni: “Ön mit ajánlana?”

“Ez nagyon drága! Sokba kerül…” – Az étlapon szerepelnek az árak, tehát tudjuk, mit veszünk. Nem a felszolgáló alakítja az árakat, semmi köze hozzá! Teljesen értelmetlen ezzel fárasztani.

Végül: feleslegesen ne ugráltassuk a felszolgálót, csak ha valóban szeretnénk tőle valamit. Épp elég kilométer van a lábában egy műszak alatt, és épp elég más teendője van.

Ha vendégként normálisan viselkedünk, biztosak lehetünk benne, hogy a felszolgáló is mindent megtesz majd értünk.

AirChef

Kapcsolódó cikkünk: Kastély Zoli A Felszolgáló

 

SZTÁRHÍREINK

Weboldalunkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére.