Az élelmiszerek vásárlása összetett feladat: átgondoljuk, mire van szükségünk, listát készítünk róla, megkíséreljük kiválasztani azt a bevásárlókocsit, amely a legkevésbé húz oldalra, majd besétálunk a szupermarketbe, és betesszük a kosárba a termékeket. A valóságban azonban bármi, de tényleg bármi ki tudja zökkenteni az embert ebből a tudatos, koncentrált állapotból. A The Daily Meal összegyűjtötte a hipermarketek trükkjeit, amelyeket azért vetnek be, hogy minél több pénzt hagyjunk náluk.
1. Az első benyomás
Feltűnt már, hogy elsőként virágokba botlik az ember, ha bevásárolni megy? A friss csokrokból áradó illat és a látvány azonnal stimulálja az agyat, ami furcsa módon éhségérzetet vált ki. S mint tudjuk, minél éhesebben megy az ember bevásárolni, annál több pénzt költ el.
2. Árukapcsolás
Igazán logikusnak tűnik, hogy például a zacskós nachos mellé rögtön odateszik a hozzá illő szószt is, így nagyobb eséllyel vesszük meg mindkettőt, mintha külön lennének elhelyezve az áruházban.
- Előző
- Következő >>