© 2021 Foodyny.

Az áfonya nem csak a nyári szezon egyik legfinomabb gyümölcse, de olyan értékes ásványi anyagokban és vitaminokban is gazdag, amelyek elengedhetetlenek szervezetünk optimális működése szempontjából.

afonya

Hét okot is tudunk, amiért érdemes minden nap megenni egy nagy marékkal ebből az isteni gyümölcsből.

1. Az áfonya nagydózisban tartalmaz C-vitamint, K-vitamint és B6 vitamint, valamint jelentős mennyiségben lelhető fel benne vas, kalcium, magnézium, foszfor és kálium is.

2. Alacsony kalóriatartalma miatt, a délelőtti órákban, fogyókúrázók is nyugodt szívvel fogyaszthatják.

3. Kiváló antioxidáns, mely csökkenti a szervezetben jelenlévő gyulladásokat.

4. Vas és kalcium-tartalmának köszönhetően védi a csontok és az ízületek egészségét.

5. A benne lévő káliumnak és folsavnak köszönhetően, rendszeres fogyasztásával csökken a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulásának kockázata.

6. Bizonyos kutatások igazolták, hogy azok körében, akik rendszeresen ettek áfonyát, jelentős mértékben csökkent a Parkinson-kór kialakulásának kockázata.

7. Serkenti az agyi működést, elősegíti a rövidtávú memória fejlesztését.

Kapcsolódó cikkünk: Glutén- és cukormentes áfonyás sajttorta

Cikkajánló

Weboldalunkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére.