© 2022 Foodyny.

Talán nincs még egy olyan étel, amit ilyen egyszerű magában megenni, miközben annyiféle finomság készíthető belőle. Mi lehet egyszerre finom és egészséges? Például a banán! Talán nincs még egy olyan étel, amit ilyen egyszerű magában megenni, miközben annyiféle finomság készíthető belőle. Sok fogyókúrázó kihagyja az étrendjéből, pedig nagyon is jót tesz a szervezetnek. Az alábbiakban számos meglepő dolgot olvashatunk erről a gyümölcsről, és eláruljuk, miért érdemes ezt az édes finomságot fogyasztanod.
Először is a banánban sokkal több a vitamin, mint az almában. Ötször annyi benne az A-vitamin és a vas, és háromszor annyi benne a foszfor. Emellett káliumot, rostot és természetes cukrokat is tartalmaz.

Másodszor a banán kiváló energiaforrás. Több energiát ad, mint egy drága sportital, és ha kettőt megeszünk, akár egy 90 perces edzést is végig tudunk izzadni, nem csoda hát, hogy az élsportolók körében is igen kedvelt gyümölcs. A banán három természetesen előforduló cukorfajta - a répacukor, a szőlőcukor és a gyümölcscukor – mellett rostokat tartalmaz, melynek köszönhetően azonnali, és hosszantartó energiát is képes biztosítani a szervezet számára. Ám nem ez az egyetlen jótékony hatása: amellett ugyanis, hogy kellő energiával lát el, még fitten is tart és számos betegségtől megvéd. Akkor is jól jöhet, ha délután elpillednénk, ilyenkor kávé vagy édesség helyett inkább faljunk be egy banánt. 

Jót tesz a szívnek is, mivel magas a kálium tartalma, javítja a szívizom munkáját, és a vérkeringést, így az agy oxigénellátását is. Csökkenti a vérnyomást, emellett egyensúlyban tartja a vízháztartásunkat. 
Az érett banán javítja a bélfunkciókat, így hashajtóként is kiválóan működik. Magas rosttartalmának köszönhetően a normál bélműködést is képes helyreállítani egy banán, így fogyasztásával hashajtó nélkül is leküzdhető a székrekedés.

Egy felmérés szerint a depressziós emberek azonnal jobban érzik magukat, ha elfogyasztanak egy banánt, mivel kis mennyiségben triptofánt tartalmaz, a szintén benne található B6-vitaminnal együtt a szerotonintermelést is elősegíti, azaz jó kedvre deríti azt, aki fogyasztja. 
Nőknek különösen jó hír, hogy a banán csökkentheti a menstruációs fájdalmakat is, ez szintén a benne található B6-vitaminnak köszönhető. Várandós kismamáknak pedig azért ajánlott, mert a reggeli rosszullét is megúszható, ha a felkelés után azonnal egy banán után nyúlnak. 
Javítja az agyműködést. A banán az agyra is jótékony hatással van: egy angliai iskolában 200 diákkal végeztek el egy kísérletet, melyből kiderült, hogy akik reggelire, uzsonnára és ebédre is elfogyasztottak egyet belőle, azok jóval könnyebben készültek fel a vizsgáikra.
A banánban található számtalan vitaminnak hála másnaposság ellen is bevethető ez a déligyümölcs, érdemes joghurttal és mézzel elkeverve, turmixként fogyasztani. Nyugtatóan hat a gyomorra, és a mézzel együtt a leesett vércukorszintet is megemeli, a joghurt pedig a kiszáradás ellen nyújt védelmet.

Gyomorégés esetén is érdemes ehhez a gyümölcshöz fordulni, mivel természetes antacid hatása semlegesíti a savat, ha pedig a várandós nők reggel rögtön egy banánnal indítanak, elkerülhetik az ilyenkor jellemző reggeli rosszullétet.
Végezetül, az emésztőrendszerben található nyálka mennyiségének növelésére is képes a banán, ami azért fontos, mert ez nyújt védelmet a gyomorfekély ellen. Aki bélgyulladással küzd, általában le van tiltva minden nyers gyümölcsről, a banán azonban ez alól is kivétel, mivel képes csökkenteni az irritációt azáltal, hogy védőréteget képez a bél belső falán, illetve segít semlegesíteni a savakat, így gyomorégés ellen is kitűnő gyógyszernek bizonyul. Forrás: Life.hu

Cikkajánló

Weboldalunkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére.